Monday, April 14, 2008

Beranak Dalam Taxi =) AKU PAPA BIDAN !!


















Trauma dan Kecemasan, University Malaya - 22 January 2007, Jam 0450

AKU SAMBUT BABY LAHIR DALAM TAXI!
Setelah 3 tahun x buat benda tu..but its always fresh on my mind..


Sebuah Taxi datang dengan Melulu laju dengan lampu kecemasan.
Kebetulan aku ditugaskan di kaunter kecemasan..
Pemandu tu keluar dari taxi dan menjerit2 untuk meminta tolong (sebijik macam ayam nk bertelur) hehhe..
aku ckp dkt dia.. "u just relax, ur scream will not help me.. and will make situation worse"


bukak pintu taxi, Si ibu sedang baring disisi suaminya.. dengan kepala anak dah terkeluar.. (ganas tak?)
Indonesian couple..


aku segera mengarahkan partner aku minta bantuan dari org dalam..
bantuan lambat sampai..


aku dapat merasakan baby tu akan lemas kalau x di tarik keluar.. (nak lagi ganas??)
aku bukak panty ibu.. terus tarik dan sambut baby tu.. keluarla kesemuanya dan air2/darah smua..


baby yang dari tak bernafas, biru.. terus menangis dan bertukar menjadi merah kerana darah mula mengalir ke seluruh anggota.. (satu kebesaran Allah yg x semua orang dapat tengok...)


20 saat kemudian.. bantuan sampai bersama 'set sterile'..
tali pusat dipotong.. dan baby dan ibu selamat dikeluarkan dari taxi dan di bawa masuk utk rawatan susulan
(disaksikan oleh orang ramai, free show...) selamba aje depa tengok pompuan tu punya.. ishk2..


Orang ramai ucapkan tahniah kepada aku.. tapi ia lebih wajar diberikan kepada pasangan ibu bapa itu..
aku sangat2 bersyukur kerana baby dan ibu selamat melahirkan dan bertambahlah lagi zuriat orang islam.


so, sape lepas ni nk aku sambut kelahiran dia? hehhe..


Tahniah aku ucapkan :

Tanty (si ibu)
Baby of Tanty
Ayahnya
Taxi Driver
and last but not least,
My self.. Benny

10 comments:

Anonymous said...

Congrats Ben.. baby boy or girl?? Anyway, the baby is so damn cute.. They should name the baby Benny (if it's a boy of course..)...

all the best.. :)

BennY Shah said...

therefore, i shall call him....
'Mini Me' ;)

hehhe..

Anonymous said...

great job man!!!! so, pasni bley apply pos basic maternity course=p

well done!!!!! self tap on ur shoulder, u deserved it=)

Anonymous said...

benny..yo wats up beb..still remember me tak??

nyway aku bangge gaks lar dpt kawan mcm ko nie..baguih lar dpt bertarung utk mak ngan anaknye...
ko kene igt tarikh keramat tuh beb..wokey,,lepas nie jgn luper sambut baby sendiri plaksss...ok..chauu....

BennY Shah said...

thanx guys.. for the time to read my blog.

i'll really appreciate ur comments.
thanx,

p/s: congratulation to Baby of Tanty for the fighting spirit to stay alive =)

Anonymous said...

fuish my fren... sudah kira dashyat tu... barely 24 years old n sudah feature dalam a birth of a new life... im proud of u man...keep it up.. lain kali,i dtg jenguk u kat UMMC :D

Anonymous said...

woww..gerun aku baca...
aku bulan 5 nak branak...takotnye
aku nak request doc pompuan laa..

Anonymous said...

nanti kalu lina nk bersalin panggil ben key!!

Anonymous said...

Haha, damn...can't believe I missed that coz was setting lines dat time...what a waste!

Great job, man...you're multi-talented seriously... *pats on the back*

white rabbit said...

im going to have a baby soon..debar lak dengar citer orang bersalin camner..huhu..1st baby nih